Til forsiden
overgang.no

Du er her: Artikler
Håvard
Ekspertsvar med
Spør om hjertet og hormoner
Starter om

Forebygging ved overgangsplager

Vi kvinner er like forskjellige når det gjelder overgangsalderen, som ellers i livet. Noen blir veldig påvirket av overagangsalderen mens andre knapt merker det. På denne lille videosnutten kan du se Dr Bernt Rognlien fortelle om noen måter å forebygge plager ved overgangsalderen på.
skjønnhet

Overgangsalderen er en fase i livet som går over litt tid, og mange merker små tegn i begynnelsen. I denne videoen snakker Dr Bernt Rognlien om dette og viser også forskjellige metoder som kan være nyttige ved milde overgangssymptomer. Det varierer kraftig hvordan kvinner får overgangsalderen og også hva slags behandling som virker eller ikke. Her er det i grunnen bare å prøve seg frem og finne fram til det som passer for en selv. Har du egne erfaringer som du vil dele med medsøstre, så legg dem inn i debatten her hos oss.

Mandag 23. mai, 2011
Om overgangsalderen | Nyheter

Kommentarer

Forum tråd Svar Siste svar  
Det var greit svart,men jeg har hetetokter og svetter bare jeg snur meg i senga.
18. okt. 2011 13:11
Anonym
18.10.11 13:11
Anonym
Takk Bernt Rognlien! Du belyste alt det jeg trengte å vite på en enkel og veldig informativ måte. Jeg er nå snart 45 år, jeg har levd med varm ..
22. aug. 2011 10:23
Anonym
22.08.11 10:23
Anonym
Her var det ikke mye snakk om forebygging. Heller en oppramsing av elendigheten som overgangsalderen fører med seg! ikke mye å bli klokere av og ik..
3. jan. 2011 09:22
Anonym
3.01.11 09:22
Anonym
Har et godt liv, men....nå er jeg i ferd med å mista livslysta, er så sliten av å ikke få sove pga hetetokter. arbeidsdagen og det sosiale liv er s..
25. sep. 2010 22:45
Anonym
25.09.10 22:45
Anonym
Tilbake

Aktuelle emner

Annonser

Om overgangsalderen

ScanStockPhoto_image_104931_small
Mange opplever allerede ved 40-årsalderen at synet begynner å svekkes. Flere erfarer at..
ScanStockPhoto_image_303291_468pixels
Noen blir rett og slett sinte av å være i overgangsalderen, en av våre damer spurte Dr ..
Kvinnelig konkurranselyst
Mens testosteron er kjent for å øke menns konkurranselyst, har det hittil vært lite kje..
1.77Forsker
Kvinner er mer utsatt for hjerteinfarkt og hjertekrampe etter overgangsalderen enn tidl..
slanking
Ellen har svart på hva man skal gjøre når man har blitt behandlet for hormonfølsom brys..