I mai fyller jeg fantastiske 50år, sier Lotte fornøyd!
Jeg gleder meg for alternativet er jo ikke å fylle år…
Det er snart ett år siden jeg tok en sluttpakke i SAS, og tok farvel etter 23 flotte, spennende år på vingene. Tiden var inne til å lukke en dør, og åpne en annen. I over 30 år har jeg vært interessert i tankenes kraft, meditasjon og stress mestring. Egenerfarte verktøy som har hjulpet meg så vel privat som på jobben.
Livet har lært meg at det er viktig med påfyll for kropp, sinn og sanser. Jeg vil være ”stjernen” i mitt eget liv. Skinner jeg ikke selv, så kan jeg jo heller ikke skinne på, eller se andre på best mulig måte.Ved siden av flygning har jeg holdt inspirasjonskurs hvor jeg lærte og fremdeles lærer bort egne enkle teknikker til hjelp i hverdagen.
Det er ikke rart at vi stresser oss syke
Mange av oss skulle nok ønske at døgnet hadde enda flere timer. Vi skal gi av oss selv pluss enda litt til på jobben, få kabalen til å gå opp på hjemmebane, ta oss av familie og venner, stelle hus og kanskje en hage. Fremdeles bør vi helst ha litt ”overskudd” til å mestre alt som skjer rundt oss. Vi planlegger livene våre ned til minste detalj, og kanskje får man både hodepine, rygg og nakkesmerter, irritasjon, depresjon, og kanskje lett frykt og angst for at man ikke klarer ALT. Karusellen går fortere og fortere, og for noen kan det plutselig bli bråstopp. Når vi er friske tenker vi ikke så mye på hvordan vi lever våre liv. Stressrelaterte sykdommer og annen alvorlig sykdom kan få oss til å stoppe opp og den kan bety at vi blir motivert til å ta en titt på oss selv og hvordan vi lever og hva vi gjerne vil med livet vårt…..før det blir ”for sent”.
Lykke
Kanskje begynner vi å reflektere over årsaken til sykdommen og starter en viktig selvutviklingsprosess. Sykdom kan gi oss en mulighet til å utvikle nye verdifulle sider av vår personlighet som vi ellers ikke ville ha lukket opp for. Det er viktig å finne ut hva som gir deg lykke i jobb og i privatlivet ditt
Når er du mest fornøyd?
Når nyter du livet og hvor ofte setter du deg selv i sentrum og gir deg selv det DU trenger og behøver? Kilden til lykke og en mindre stressende tilværelse finnes i hver og en av oss.
Det er viktig og senke kravene til seg selv og leve akkurat her og nå i øyeblikket. Minn deg om at du er helt unik, et helt fantastisk og strålende menneske, og at du er i en prosess til å bli det beste av det du kan bli i dette lille livet, uten å sammenligne deg med noen.
Affirmasjoner, positiv selvsnakk, er gull verdt.

Mitt sommerfugl prosjekt for 540 barn på Bekkelaget skole 2008.
Bildet ble malt av barna på en slitt vegg i regnværskuret. For både små og store har disse tre ordene "Alt er mulig" ”power”, og sier man de ofte nok til seg selv så kan setningen oppleves som en sterk drivkraft.
Fokus på pust
Det finnes en rekke forskjellige avspenningsmetoder, men det er en metode som ALLE kan prøves seg på.Dette krever ingen annen ferdighet annet enn å fokusere på sin egen pust fem minutter, når du måtte ønske det.
Ingenting mystisk, ikke noe hokus pokus, bare ren avslapning som skjerper sansene, tømmer hjernen for stress og som vil gi deg litt mer overskudd.
Øving gjør mester.
Trekk pusten dypt inn gjennom nesen, tell til 5, hold og tell til 5 og slipp ut gjennom munnen og tell til 5.
LYKKE TIL!
Hjertelys, maleri og foto av Lotte L. Huseby
SLIPP SOLEN HELT IN I HJERTET DITT!
Med Vennlig hilsen Lotte L. Huseby
Konferanser og Events
Vi tilrettelegger turer for privatpersoner og for bedrifter til inn og utland. Kloster i Italia, ranch i Tyrkia, yoga, qigong, skrive-kurs og rawfood kurs og meditasjonsretreat i India, bare for å nevne noe. Kom og opplev vår ZenLounge, en oase midt i Oslo sentrum. Adressen er:Tollbugaten 31, rett ved Stortinget. Her kan du få Drop – in klippekort til alle våre daglige aktiviteter.
Yoga, qigong, kundalini og zen-meditasjon. Vi tilbyr bl.a. ayurvedisk og klassisk kroppsmassasje og helhetsterapi. I vår lunsjbar finner du økologisk salat, småretter, kaffe, smoothie og raw food.
Her kan du treffe Lotte
To dager i uken treffer du Lotte hos Life Travel / Zen Lounge midt i Oslo. Der jobber hun som Event og konferanse- ansvarlig for bedrift.
For mer informasjon skriv til meg : event@lifetravel.no / 91 56 56 30
Eller på hjemmesiden hennes: HappyEnergy
Ut april tilbyr vi 100,- i rabatt på klippekortene til overgang.no sine lesere og medlemmer. Ved kjøp av klippekort med rabatt, oppgi kode:1111 overgang.

Hjertelig velkommen!
Hilsen Lotte:)